Friday, June 17, 2016

" INCOME PADI DAN INCOME DURIAN ".

" INCOME PADI DAN INCOME DURIAN ".
Isinya sangat menarik dan saya ingin kongsikan dgn anda.
Income ada 2 jenis:
🌟 Income padi
🌟 Income durian
πŸ’–Income Padi = kena selalu buat kerja untuk dapat hasil.
Dah tuai, kena tanam balik, tuai balik, dapat hasil, tanam balik dan seterusnya. Kalau berhenti, takde hasil. Takde income.
πŸ’–Income Durian = tanam benih dan jaga.
5 tahun pertama, langsung takde income. Kena keluar modal lagi ada.
Selepas itu, setiap tahun, durian berbuah. Dapat income. Walaupun tak jaga, walaupun ditinggalkan.


πŸ‘ŒπŸ‘ŒKIta kena ada dua-dua jenis income ni.
Income padi perlu, untuk kelangsungan hidup. Untuk cash.😎
Income durian juga perlu, untuk akan datang πŸ˜‰
Keduanya terbaik..jom
Bahasa mudahnya,
🌟 Income padi = ACTIVE income
πŸ’–Income durian = PASSIVE income
Jadi anda nak INCOME PADI ke INCOME DURIAN?
Saya nak dua²....Anda?
Projek biar sikit lama² jadi banyak 
Jom realisasikanπŸ˜‰πŸ˜‰
Simpan Emas untuk masa depan kita πŸ˜Š
Bina network rakaniaga emas utk income durian πŸ˜
Faham faham?


Jom Sertai saya
Stokis Sah Powergold Seri Kembangan
0126098480

SIMPANAN KALIS BOROS

πŸ‘£ SIMPANAN KALIS BOROS πŸ‘£
.
Dua prinsip penting bila nak simpan duit supaya kekal lama iaitu "paksa dan lupa".
.
Simpanan ni memang kena paksa. Kalau ikutkan hati, belanja lebih seronok berbanding simpan. Sebab itu pakar kewangan sarankan, paksa diri simpan 10% daripada pendapatan, selebihnya baru belanja. Kalau tak dipaksa, memang kita tak akan menyimpan.
.
Kedua, simpanan tu tak boleh diingat-ingat. Simpan dan lupakan. Kalau simpan dalam Tabung Haji, sorokkan buku tu dan jangan sesekali link dengan mana-mana kad ATM supaya kita 'lupakan' simpanan tu.
Kalau diingat-ingat selalu, duit simpanan tu akan cepat bocor. Simpan, simpan, keluarkan. Simpan, simpan, keluarkan. Sampai ke sudah simpanan tak pernah cukup.
.
Salah satu cara berkesan melupakan simpanan ialah dengan tukar duit kepada emas. Emas tak ada nombor-nombor ringgit, yang ada hanyalah gram. Ia gagal menjentik nafsu berbelanja sebagaimana duit.
.
Bagi sahabat yang nak simpan emas, jangan bercita-cita terlalu besar. Paksa diri simpan 1 GRAM 1 BULAN sudah memadai. Yang penting ialah KONSISTEN.

Beli, simpan dan lupakan. Sedar-sedar, at least kita ada 12 gram setahun. Anggaplah ia portion simpanan kalis boros. Yang selebihnya, boleh simpan dalam akaun seperti Tabung Haji kalau mahu.
.


Crdt:mohdzulkiflieshafie

Hubungi saya...
Stokis Sah Powergold
0126098480

Saturday, May 7, 2016

Powergold tu MLM ke?




Ramai masih pertikaikn MLM...bila dengar je POWERGOLD pun mcm MLM ...terus tak nak join. Macammana nak ubah masa depan kalau macam ni?
Senang je..

Org macam ni dia trauma buat MLM atas sebab2 berikut..

1. Modal mahal
2. Kena jual brg
3. Kena cari orang sampai 10 kaki kena bukak
4. Kena kejar sales bulanan
5. Kena kejar pangkat
6. Meeting larut mlm yg merepek
7. Kena menten bulanan yg mahal
8. Stok simpan bwh katil
9. Tak capai target.. income jatuh.. leader marah sbb leader pon income jatuh
10. Kena paksa dtg talk
11. Bonus dpt sebulan sekali
12. Upline janji manis nak bantu tp habok pon tak bantu lepas join
13. Teamwork xde.. buat keje sorang2
14. Bonus ciputttt
15. Asyik nak kena pegi seminar.. gi seminar smgt.. blk seminar monyok mcm kena sampuk..
16. Produk merepek repek.. yg xpakai pon kena bli utk kejar point

1 soalan mudah.. dlm POWERGOLD ade tak masalah2 berikut..????
budak2 main guli..
lu pikirla sendiri😝😝😝
Dlm POWERGOLD kita tiada paksaan

πŸ”ΈTIADA PAKSAAN ATAU WAJIB cari ahli
πŸ”ΈTIADA PAKSAAN ATAU WAJIB kena membuat belian bulanan
πŸ”ΈTIADA PAKSAAN ATAU WAJIB untuk kita menjual produk
πŸ”ΈTIADA PAKSAAN ATAU WAJIB untuk hadir ke seminar
πŸ”ΈTIADA YURAN tahunan (kerana keahliaan adalah seumur hidup)

Disini....apa yg kita buat kita tentukan, sebab yang dapat adalah kita.

1.KALAU anda berniat untuk join, hanya kerana nak beli emas murah...anda sudah dapat untung, kerana berpeluang membeli emas dgn hrga yg murah dan berpeluang untuk membeli emas dengan hrga lelongan, apabila ia diadakan.
Kelebihn apabila anda buat belian, walaupn untuk diri sendri, company tetap bg bonus untuk repurshace.

πŸ‘†Cara diatas di panggil SAVING🏀

2. KALAU anda berminat untuk menjual barang2 emas. ANDA JUGA SUDAH UNTUNGπŸ’₯πŸ’₯πŸ’₯, kerana anda beli murah, anda jual hrga pasaran,
. ANDA JUGA DIBERI BONUS repurchase kerana belian anda, walaupn niat untuk dijual semula.

πŸ‘†Cara diatas dipanggil TRADING...

3.KALAU anda jenis yang suka bercerita dan memang hobi anda SuKa untuk membantu rakan lain diluar sana. ANDA sudah dapat komisen setiap kali rakan anda join keahliaan..
DAN jgn lupa jga...setiap ahli dibwah anda buat pembeliaan, Anda juga diberi bonus kerana mereka membuat repurchase.

πŸ‘†CARA di atasdipanggil NETWORKING...

Oleh itu, di Powergold...anda pusing lah ikut mana pun.ANDA TETAP UNTUNG dr pelbagai sudut..

p/s: bpe ramai yg makan gaji jadi jutawan ek he?



Jom join saya...
Stokis sah powergold Seri Kembangan
Fazilah Gold Empire
0126098480