Thursday, November 26, 2015

TIPS NAK BELI EMAS

TIP PANTAS TENTANG EMAS
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
1. Beli emas yg bebas GST, anda jimat 6%
2. Beli emas dari syarikat yg mempunyai banyak cawangannya.. jadi mudah utk anda jual nnt.
3. Beli emas dari syarikat mempunyai reputasi yg bagus
4. Beli emas yg dapat emas fizikalnya..
5. Beli emas yg emasnya mudah utk dibeli dan dijual serta diminati oleh ramai pengemar emas sbb mudah utk dijual nnt.
6. Beli emas gunakan duit lebihan BUKANNYA DUIT YG NAK DIGUNAKAN DLM JANGKAMASA TERDEKAT..
7. Jangan beli emas yg mendapat pulangan bulanan.. alamat kayap lah anda..
8. Sebagai pelabur JANGAN beli emas perhiasan sbb harganya mahal dan susutnilainya tinggi.
9. JANGAN pajak emas anda tanpa sebarang alasan yg kukuh..dan tanpa teknik yg betul.
10.Jangan beli emas tanpa mengambik kira ttg faktor2 yg lain..cthnya spreadnya & mudah utk dijual balik juga perlu diambik kira. 
11. Sebagai permulaan utk membeli emas JANGAN TUNGGU HARGA RENDAH sbb anda tdk tahu bila harganya rendah atau tinggi..
12. Istiqamah membeli emas setiap bulan tanpa mengira harga emas tinggi atau rendah.. itu lebih menguntungkan.



haaa...jom beli emas..... mulakan langkah anda...
jgn fikir lama sgt....skrg ni harga emas sedang jatuh rendah....
ms paling cantik untuk tambah emas...
kalau ada duit lebih...boleh je beli lebih dari 1 gram sebulan..yg penting...istiqamah 


call.wassup.pm.sms
Ilahfazilah Gold
0126098480

Tuesday, November 10, 2015

Jom Rancang Simpanan UntukPendidikan Anak2 Dengan Emas



Jom ambil langkah bijak rancang pendidikan anak² di masa hadapan..
Zaman sekarang nk masuk U belanja dah beribu..
Jadi ambillah langkah dengan menyimpan emas supaya di masa hadapan kita dan anak² tak terbeban nak bayar hutang..
Sekarang mungkin boleh cakap kita ada duit, mesti mampu punya nak sekolah kan anak.. Tapi sedar tak kita duit tu banyak kelemahan dia?? 

Tips Plan Pendidikan - 1 lagi tips untuk pelan pendidikan anak dengan emas
๐Ÿ“™๐Ÿ“˜๐Ÿ“๐Ÿ“–๐Ÿ“š๐Ÿ“š✏๐Ÿ“’๐ŸŽ“๐Ÿ“‘๐Ÿ““

✔mula simpan emas sejak anak dilahirkan.

✔ umur anak 1 tahun  12g
✔ umur anak 18 tahun  216g

๐Ÿ“ harga emas tahun 2015
1gm = RM183 (harga ahli)

๐Ÿ“ harga emas tahun 2020
1gm = RM503

agak2 kalau kita tak beli emas tapi kita cuma simpan duit sahaja,RM500 skg sama tak nilainya dengan RM500 tahun 2020?

tapi nilai emas tak berubah.sebabnya emas kalis inflasi...jadi...kita dh bolehtukar simpanan emas utk pelan pendidikan anak...dah takyah nk buat pinjaman PTPTN.hidup pun tak berhutang..grad dengan senang hati ๐ŸŽ“๐ŸŽ“๐ŸŽ“

jom simpan emas
✔1gm 1bln 1keluarga

HANYA DI POWERGOLD
๐Ÿ“ take note..kedai emas luar tak jual 1gm tau..cuma di powergold saja..daftar ahli cepat sebelum terlambat.dah dapat free suku dinar utk simpanan..

๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

Jom simpan emas serendah 0.5 gram


Ilah Fazilah
0126098480

kenapa Emas begitu berharga???

KENAPA EMAS? 
1. EMAS IALAH KEKAYAAN YANG SEBENAR
Emas menjadi pilihan manusia sebagai penyimpan kekayaan. Sejarah penggunaan emas sebagai wang boleh dilihat 6000 tahun yang lalu. Orang-orang Mesir telah menggunakan jongkong emas yang di cop nama firaun sebagai wang. Manusia memilih emas sebagai penyimpan kekayaan kerana:

1. Warna kuning keemasan yang sangat menarik dan tidak akan pudar selamanya.
2. Emas tidak boleh dibinasakan.
3. Tahan lasak.
4. Mudah dibahagikan kepada unit yang kecil tanpa menjejaskan nilainya.
5. Ia sukar diperoleh.

Pada zaman silam, emas digunakan sebagai simbol kekayaan. Sesiapa yang memiliki emas maka ia dianggap kaya. Jika kita memiliki banyak emas pada zaman ini. Kita juga dianggap kaya. Selain itu juga emas tidak boleh dibinasakan. Sesuatu benda yang menjadi penyimpan kekayaan mestilah mempunyai sifat tidak boleh dibinasakan. Sebab itu kereta, haiwan dan tumbuh-tumbuhan tidak boleh menjadi penyimpan kekayaan. Ini kerana di dalam jangka masa panjang kesemua benda tersebut akan binasa.Sesuatu benda yang boleh dibinasakan dengan mudah tidak boleh menjadi penyimpan kekayaan yang terunggul.
Emas sifatnya berbeza dengan benda lain.. ia tidak boleh dibinasakan. Emas akan tetap bernilai walaupun ianya patah, penyek, calar dan bengkok asalkan ianya emas ia tetap bernilai.



2. HARGA EMAS SENTIASA MENINGKAT DALAM JANGKA MASA PANJANG
Harga emas akan meningkat dalam jangka masa panjang. Cuba kita ingat kembali pernahkah datuk nenek ataupun emak kita sendiri yang pesan bahawa belilah emas sebab kalau beli emas kamu xkan rugi. Kita buat xendah pun sebab kita berjiwa muda.. kita lebih gemarkan membeli barangan untuk bergaya. Beli pakaian yang berjenama, kereta yang sporty, joli belanja awek dan sebagainya. Sebenarnya kita telah silap.. kita membuat pelaburan yang silap. Itu tidak akan menjadi aset kepada kita. Kita perlu membezakan antara aset dan liabiliti. Pengetahuan yang mendalam mengenai aset dan liabiliti, insyaAllah kita akan melalui financial freedom yang diidam-idamkan selama ini.
Jadi jelaskan bahawa emas adalah salah satu pelaburan yang menguntungkan dalam jangka masa panjang. Beli emas simpan… bila terdesak nak pakai duit baru jual. Nanti kita akan terkejut bila nak jual balik sebab nilainya dah jauh lebih tinggi berbanding masa kita beli dulu.

3. NILAI WANG KERTAS SEMAKIN JATUH DALAM JANGKA MASA PANJANG
Wang kertas (fiat money) adalah duit yang tiada nilai pada asalnya. Ia hanya berharga RM0.10 sen untuk kos membuatnya. Tetapi yang membuatkan ianya bernilai adalah kerana ia telah dijamin oleh pihak pemerintah (dalam konteks Malaysia, ianya dijamin oleh Kerajaan Malaysia). Jika tidak ianya tiada nilai dan hanyalah kertas semata-mata.
Wang kertas akan susut nilainya dalam jangka masa panjang. Ia adalah disebabkan wang kertas dikikis oleh kadar inflasi yang pada setiap tahun. Sebagai contoh, pada zaman persekolahan saya dahulu 18 tahun lepas 50 sen boleh membeli sepinggan nasi lemak. 20 sen boleh membeli segelas air sirap tetapi sekarang nasi lemak paling kurang berharga RM 1.00 (yang tiada lauk apa-apa kecuali sambal dan ¼ telur sahaja) dan air sirap pun berharga RM 1.00 segelas. Kadar susut nilai wang ringgit Malaysia hampir mencecah 700% selama 18 tahun.
Berbeza dengan nilai emas. Nilai emas hampir sama sejak zaman Rasulullah hinggalah sekarang. Pada zaman Nabi 1 Dinar (4.25g emas ketulenan 999) boleh membeli seekor kambing dan pada hari ini juga emas 1 Dinar boleh membeli seekor kambing (harga 1 dinar oktober 2015 adalah lebih kurang RM 760).

4. ASET YANG TERUNGGUL
Salah satu keistimewaan emas ialah ia dianggap bernilai oleh seluruh umat manusia. Ia juga merupakan aset yang paling mudah ditukarkan kepada wang kertas. Tidak ada aset lain yang boleh menandingi kecairan emas. Ia bukan sahaja boleh dicairkan di Malaysia tetapi boleh dicairkan di seluruh dunia.

5.TIDAK BOLEH DIMANIPULASI
Salah satu keistimewaan emas ialah ia sukar diperoleh dan tidak boleh dicipta. Justeru itu ia tidak boleh dimanipulasikan. Kuantitinya tidak boleh ditambah dengan mudah. Ini menyebabkan emas sentiasa bernilai. Ini berbeza sekali dengan wang kertas. Ia boleh dicetak sesuka hati oleh pemerintah. Jika jumlah cetakan terlalu tinggi, maka nilainya akan menurun. Kenaikan harga barang yang menggila akan berlaku. Ia dipanggil hyperinflasi. Jika nilai wang kertas jatuh dengan teruk, wang kertas tersebut akan terus ditolak oleh rakyat. Sejarah telah membuktikan sistem wang kertas akan gagal. Terdapat banyak bukti kegagalan wang kertas di dalam sejarah tamadun manusia.

Di antara kisah kegagalan wang kertas yang pernah berlaku adalah:
1. Kerajaan Perancis –tahun 1715
2. Republik Weimer Jerman – 1922-1923
3. Hungary 1945-1946
4. Chile 1971-1981
5. Peru 1988-1991
6. Angola 1991 – 1999
7. Yugoslavia 1992-1995
8. Belarus 1994-2002
9. Kerajaan Mexico – pada tahun 1994
10. Kerajaan Argentina – pada tahun 2001
11. Zimbabwe 2000-2009

Jadi berdasarkan kepada fakta di atas jelaslah bahawa emas adalah salah satu pelaburan yang sangat menguntungkan. Terpulanglah kepada kita untuk meneroka khazanah alam yang sangat bernilai ini untuk kebaikan kita bersama.



Tuesday, November 3, 2015

Kenapa perlu bayar yuran keahlian Powergold?

๐ŸผApe PowerGold ni?๐Ÿผ - ๐ŸผApe PowerGold ni?๐Ÿผ
Sebuah Syarikat Online Yg Menawarkan Harga Emas Murah
1 Platform dimana Kita Boleh Menjual Emas Secara Online
Menawarkan Harga Terus dr Kilang
Memberi Pelbagai Inisiatif dan Juga Bonus
Mengalakkan Penyimpanan Emas 1g 1Bulan 1Keluarga...


Apa Faedah Anda Dpt Bila Join???
 Harga Emas Lagi Murah dr Pasaran
 Boleh Jual/Beli Emas Secara Online
 Dpt Pelbagai Bonus
 PERCUMA Ilmu Emas (seminar dan bimbingan)
Mempunyai Kedai Emas Bergerak
☑ Ada Katalog Online
Modal Rendah (serendah RM350.00 seumur hidup!)
Boleh Tukar GoldBar kpd Emas Perhiasan TANPA CAS EXTRA
Bayaran join member GOLD RM350 +6.35 (postage) ....anda akan dapat:
1. 0.5 gram Syiling 999.9 secara PERCUMA
2. Dapat beli emas (916, 999.9, dinar) dgn harga ahli, harga MURAH dari harga pasaran
3. Dapat ILMU ๐Ÿ“š emas tanpa masuk kelas
4. Dapat beli brg emas dengan KOS UPAH diluar jangkaan ๐Ÿ˜ฑ
5. Dapat tukar goldbar kpd brg kemas TANPA sebarang kos upah ๐ŸŽŠ
6. Dapat BONUS ๐ŸŽฐpembelian balik RM1/gram
7. Dapat 1 website ๐Ÿ’ป utk PROMOSI
8. Dapat 1 PERSONAL ๐Ÿ‘ค website utk check bonus, harga emas dll
9. Dapat royalti keuntungan syarikat
a) RM500 ๐Ÿ’ฐ secara berperingkat bila taja 1 orang.
10. Dapat jana PENDAPATAN ๐Ÿ’ถ lumayan dalam penjualan runcit
11. Dapat bonus 2 kali๐Ÿ˜ sebulan
12. Dapat jadi GOLD SAVER  secara x langsung
13. Dapat pilih emas tanpa perlu pergi kedai ๐Ÿ˜˜
14. Urusan pengeposan ๐Ÿ“ฎ barang ๐Ÿ“ฆ customer semua kilang uruskan
15. Dapat ramai kenalan




jom daftar ahli
call/wasup/sms
Ilah Fazilah
0126098480