Wednesday, December 16, 2015

duit dan emas...tips2 menyimpan harta



BUAT LAH APA SAHAJA BIZ ATAU BERKERJA SEKALI PUN... DI PENGHUJUNGNYA SIMPAN LAH EMAS... 

Ia merupakan aset mampu milik... Tidak Seperti Tanah Atau Rumah... Dari Dulu Hingga Sekarang Menyimpan EMAS Itu kan Amalan Yang Baik...

Dikala memerlukan Pusingan Modal untuk Biz.... Dikala terdesak memerlukan Cash.... Emas ada boleh membantu tanpa meminjam Dari Bank atau sesiapa... Terelak daripada bunga(riba).

Jadi teruskan menyimpan emas untuk masa depan anda...

Pelbagaikan Simpan Emas :
🚨Barang Perhiasan...
🚨Gold Bar...
🚨Gold Coin...
🚨Dinar...



ingat emas...ingat ilah fazilah...
call/wassup/pm/sms
0126098480

Wednesday, December 9, 2015

UNTUNG KE KALAU SAYA JOIN POWERGOLD.BIZ NI??

Soalan dan Jawapan
===================
BAGAIMANA SAYA UNTUNG BERSAMA SYARIKAT POWERGOLD.BIZ?
🌷Jawapan :
Beli dan simpan pun sudah untung,kalau hendak lebih keuntungan boleh lah sambil menyimpan meniaga emas.
🌷 Meniaga emas bukan macam meniaga barang lain, ianya amat istimewa dan mempunyai perkaitan dengan rahsia wang kertas,ini yang perlu anda pelajari.
🌷Hanya orang yang sabar yang akan melepasi tahap ini.
🌻 Soalan dan jawapan?
==================
BERAPA SAYA BOLEH DAPAT DUIT BULAN- BULAN JIKA BERSAMA SYARIKAT POWERGOLD.BIZ?
🌷Jawapan :
Kami tidak menjanjikan kepada anda duit bulan- bulan,pulangan,dividen dan sebagainya. Konsepnya sama macam kedai emas,beli emas dapat emas,dan simpanlah emas tersebut.
🌷Bezanya dengan modal yang rendah anda sudah layak menjadi dealer.
Inginkan duit lebih,ada caranya,anda usaha, anda dapat.
🌻BILA MASA TERBAIK MEMBELI EMAS?
🌷Ramai di antara pembeli emas dan pelabur emas yang baru tertanya-tanya bilakah masa terbaik untuk membeli emas.
🌷Pelbagai versi yang didengari berkaitan masa terbaik membeli emas ini. Sebagai dealer saya cuma memberi galakan dan panduan kepada anda bila masa terbaik membeli emas.
🌷Jawapannya mudah saja belilah ketika ADA DUIT DI TANGAN ANDA.
Mengapa?
🌷Kita tidak akan bertemu dengan ‘perfect wave’ bila mula-mula melabur emas. Adakalanya bila harga emas rendah, kita kekurangan wang dan apabila kita mempunyai wang yang banyak harga emas pula mencacak naik.
🌷Tiada siapa boleh mengetahui dengan tepat kenaikan dan penurunan harga emas walaupun menggunakan perisian yang canggih. Oleh itu ia digelar ramalan atau “prediction”.
🌷Jangan kecewa, ingatlah pelaburan emas ialah pelaburan jangka sederhana dan panjang. POWERGOLD cuba mendidik kesedaran utk menyimpan emas kepada semua.
🌷Cuma diingatkan pulangan yang lumayan mungkin memberikan anda risiko yang amat tinggi. Jangan sudah terkena baru anda menyesal kerana pengalaman itu amat menyakitkan.
🌷Untuk merasai pengalaman pelaburan emas, belilah emas pertama anda walaupun sekeping dinar. Perhatikan pegerakan harga emas bagi tempoh setahun, tambahkan ilmu emas anda dan buatlah keputusan anda.
gram bulan keluarga





Ingat emas...ingat Ilah

0126098480

Thursday, December 3, 2015

7 Perkara JANGAN Dalam Simpanan EMAS

7 PERKARA JANGAN DALAM SIMPANAN EMAS.

1⃣JANGAN MALAS :
Sebaik sahaja anda sedar tentang emas, dapatkan info yang berkaitan dengan emas seperti sejarahnya, perkaitan dengan wang kertas, jenis-jenis emas, produk yg ada dipasaran & banyak lg yg perlu anda ketahui. Jangan malas untuk mencari info dan ilmu berkaitan emas yg tak pernah habis.

2⃣ JANGAN AR-RAHNU SEBARANGAN :
Ramai yg menyalahgunakan perkhidmatan ar Rahnu kebelakangan ini. Peranan ar Rahnu ialah memberi pinjaman bercagar kepada yg memerlukan, bukan kepada mereka yg tamak.
Siapakah yg tamak? Org yg jual & beli menggunakan sistem 35:65 @ 30:70. Contohnya seperti ini : Katakan emas 999 100g berharga RM10k. Pembeli hanya sediakan RM3k sahaja kerana bakinya akan dibayar menggunakan hasil pajakan di ar Rahnu di mana pemajak akan mendapat RM7K dan menyerahkannya kpd peniaga.
Urusan dgn peniaga sudah selesai & peniaga kenyang sbb dapat untung besar jual emas dgn cara ini. Apa cerita dgn pembeli? Terpaksa membayar pinjaman dan kos upah simpan.

3⃣ JANGAN JUAL EMAS ANDA :
Jangan jual emas anda tanpa sbb. Ramai yg keliru apabila diajar semasa harga tinggi (beli rendah jual tinggi). Jadi untuk apakah membeli emas? Emas adalah aset unggul yg harus anda jadikan simpanan jangka masa panjang. Jika harga tinggi sahaja anda hendak jual, maka tiada apa di tangan anda nanti.
Jual Emas hanya untuk 5 perkara :
1. Rumah,
2. Hartanah,
3. Emas dlm bentuk lain (brg kemas)
4. Modal Bisnes
5. Keperluan @ terdesak.

4⃣JANGAN SIMPAN WANG KERTAS :
Jangan menyimpan terlalu byk wang kertas. Sebaliknya simpanlah sedikit untuk keperluan kecemasan & kegunaan seharian. Emas adalah penyimpan yg terbaik krn ia kalis inflasi & tidak susut nilai. Setiap kali harga emas naik, ia menunjukkan betapa lemah dan semakin susut nilai wang kertas kita. Jangan terpedaya dgn bonus, dividen dan pulangan yg ditawarkan sebaliknya kajilah berapa inflasi setiap tahun yg menyebabkan anda rugi sebenarnya. Simpanlah Emas dlm bentuk fizikal seperti Dinar, Bar dan pelbagaikan pula dgn barang kemas

5⃣JANGAN TUNGGU :
Jangan terlalu menunggu harga rendah baru nk beli. Org selalu cakap emas mahal, tak mampu nak beli. Ya, memang betul emas mahal. hampir setiap tahun org kata emas mahal. Jadi pada masa bila emas murah? Dulu harga emas RM 16/gram pun org kata mahal, RM 38/gram pun org kata mahal, RM 90/gram pun org kata mahal, sekarang dah nak cecah RM 200/gram pun org kata mahal.
Jawapannya tahun demi tahun harga emas makin mahal. Rugilah golongan yg hanya menunggu & melihat org lain semakin kaya dgn emas. Apa tidaknya, dulu beli emas masa RM 140/gram, skrg dah dekat RM 200/gram. Ini baru menyimpan sahaja dah untung. Jika yg meniaga macamana? Lagi untung!

6⃣JANGAN TOLAK :
Jangan menolak @ menafikan tentang matawang ISLAM iaitu Dinar & Dirham. Kebelakangan ini semakin ramai yg menyokong usaha-usaha sesetengah pihak yg cuba mengembalikan matawang ISLAM ini.
Memang kita tidak mampu kembalikan ia 100% krn wang kertas masih giat digunakan, tetapi kita boleh mulakannya dengan komuniti kecil kita. Saya sudah bermula, anda bila lagi?

7⃣JANGAN PENTINGKAN DIRI SENDIRI :
Setelah anda menjadi seorang yg celik emas. janganlah anda hanya mendiamkan diri & tidak menyampaikan info yg berguna ini kpd org lain. Sebarkanlah tentang emas, perak, dinar & dirham. Semua ini berbeza & mempunyai matlamat simpanan yg berbeza.
Tidak guna jika hanya kita seorang sahaja yg tahu tentang kepentingan emas dan sbb perlu menyimpannya tetapi saudara mara kita, rakan-rakan & masyarakat sekeliling masih buta emas. Memang ada yg tidak boleh terima terus. Gunakanlah cara berhemah & yg penting anda sudah menyampaikannya.


Moga bermanfaat. 


ILAH FAZILAH GOLD
0126098480